Arysty plany na przyszłość

Arysta LifeScience po połączeniu z firmami Agriphar i Chemtura AgroSolutions ma ambitne plany. Nie dość, że zamierza wejść na nowe rynki nadbałtyckie, to jeszcze poszerzy swoją ofertę produktową.

Początek roku to okazja do zaprezentowania nowej odsłony firmy Arysta LifeScience po połączeniu z firmami Agriphar i Chemtura AgroSolutions. Jaką strategię przyjęła Arysta na najbliższe lata, jakie ma plany rozwoju i co zaoferuje obecnym oraz nowym klientom?

W 2015 roku nastąpiło połączenie firm Arysta LifeScience, Agriphar i Chemtura AgroSolutions. Nowa Arysta, która jest częścią międzynarodowego koncernu Platform Specialty Product, stanie się jednym z wiodących producentów na polskim rynku środków ochrony roślin. – Z punktu widzenia klienta ostatecznego integracja tych trzech firm przyniesie wymierne korzyści, czyli pełną ofertę do wszystkich grup upraw – skomentował Tomasz Stadnikiewicz, dyrektor sprzedaży. – Zarówno ochrona fungicydowa, herbicydowa, jak i insektycydowa praktycznie w 100% może być oparta o nasze produkty – podkreślił.

Jak mówił Jerzy Pątek, prezes zarządu, zmiana ta jest istotna nie tylko z perspektywy klientów, ale także pracowników. – Chciałbym, żeby cała załoga miała świadomość, że to jest coś wspaniałego, że taka integracja to naprawdę ogromna szansa dla wszystkich – będziemy mieli do czynienia z nowymi produktami, nowymi technologiami, nowymi wyzwaniami – wymieniał prezes.

Wśród celów strategicznych firmy Arysta są: wprowadzenie na rynek w ciągu kilku lat 25 nowych produktów oraz zwiększenie obrotów do ok. 200 mln zł netto rocznie. Arysta LifeScience wyróżnia się bardzo szeroką ofertą, obejmującą obecnie 80 produktów ze wszystkich 9 kategorii preparatów agrochemicznych – od unikalnych biostymulatorów, przez zaprawy nasienne, środki biobójcze, nawozy, aż po standardowe produkty do ochrony roślin.

Ważną innowacją ofertową będzie wprowadzenie nowych wielkości opakowań produktów (10, 20, 50 mililitrów), co ma znaczenie szczególnie dla producentów warzyw. Kolejnym wyzwaniem, a jednocześnie ogromną szansą, jest poszerzenie obszaru działalności firmy Arysta LifeScience o kraje bałtyckie. Obecnie prowadzone są bardzo intensywne prace w zakresie rejestracji środków, poprzedzające wprowadzenie pełnej oferty produktów na rynki Litwy, Łotwy i Estonii.

Renata Struzik, źródło: Arysta LifeScience