ARION 600/500 i AXION 800 teraz z silnikami Stage V

W modelowym roku 2020, CLAAS wprowadza silniki zgodne z normą emisji spalin Stage V w modelach AXION 800 oraz ARION 600 i 500. Od teraz z terminalem obsługowym CEBIS zintegrowany jest również system sterowania maszynami ISOBUS, co stanowi jedną z wielu wprowadzonych przez CLAAS innowacji.

baner kuhn

Nowa norma emisji spalin od 125 KM do 295 KM

Zakres mocy serii ARION z silnikami Stage V wynosi od 125 KM w modelu ARION 510 do 205 KM z CPM w ciągnikach ARION 660. Podczas gdy modele ARION 500 są wyposażone w 4-cylindrowy silnik DPS z rzędowym turbodoładowaniem (wyjątkowo szybko reagująca mała turbosprężarka oraz turbosprężarka Wastegate), ciągniki ARION 600 w całości dysponują 6-cylindrowym silnikiem DPS z turbosprężarką VGT. W modelach ARION 600 prędkość obrotowa biegu jałowego jest redukowana do 650 obr/min, co pozwala dodatkowo zaoszczędzić paliwo. Wszystkie silniki spełniają wymagania normy emisji spalin Stage V, co jest zasługą połączenia EGR (chłodzonego układu recyrkulacji spalin), filtra cząstek stałych (DPF) i katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna). W modelach ARION 600, rozwój komponentów pozwolił na zredukowanie przestrzeni potrzebnej na układ oczyszczania spalin.

6-cylindrowe silniki FPT w ciągnikach AXION 800 obejmują zakres mocy od 205 KM do 295 KM. Normy emisji spalin Stage V spełniają dzięki zastosowaniu katalizatora DOC, układu EGR oraz systemu SCRoF (selektywnej redukcji katalitycznej na filtrze). Technologia ta łączy ze sobą poszczególne komponenty, w związku z czym zawiera mniejszą liczbę części składowych. Podczas postoju prędkość obrotowa biegu jałowego, w celu zaoszczędzenia paliwa, jest automatycznie redukowana do 650 obr/min.

Dodatkowa opcja hydrauliki dla modelu AXION 800

Do profesjonalnego rozrzucania obornika i do innych urządzeń wykorzystujących hydraulikę, istnieje teraz możliwość wyposażenia ciągnika AXION 800 w układ hydrauliczny Load-Sensing o przepływie 205 l/min jako alternatywę dla wersji o przepływie 150 l/min. Oprócz typowych przyłączy zasilania Power Beyond, powrotu i linii sterowania LS, wszystkie ciągniki AXION są standardowo wyposażone w dodatkowy przewód powrotny, który jest wymagany przez niektóre dołączane narzędzia.

Nowa funkcja dla przekładni HEXASHIFT

We wszystkich ciągnikach AXION 800 i ARION 600/500 dla przełączanej pod obciążeniem przekładni HEXASHIFT opcjonalnie dostępny jest nowy ogranicznik prędkości. Pozwala on ograniczyć maksymalną prędkość obrotową silnika podczas wszystkich prac na polu i w gospodarstwie oraz w trakcie transportu drogami publicznymi, ułatwiając tym samym wydajną i ekonomiczną eksploatację. Pracuje on niezależnie od systemu automatycznej zmiany biegów HEXACTIV i może być używany również bez niego.
W połączeniu z systemem HEXACTIV i tempomatem, przekładnia HEXASHIFT może być stosowana z tymi samymi funkcjami, co bezstopniowe przekładnie CMATIC w ciągnikach CLAAS:

Baner Samasz

– automatyczne dostosowywanie przełożenia skrzyni biegów do wymaganej mocy uciągu,
– stała prędkość robocza, nawet przy zmieniających się warunkach obciążenia, dzięki zastosowaniu tempomatu,
– ograniczenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa, poprzez wykorzystanie stałej mocy i momentu obrotowego przy określonych prędkościach obrotowych,
– zatrzymywanie bez pedału sprzęgła, tylko za pomocą hamulca roboczego (SMART STOP).

CEBIS z aplikacją ISOBUS UT i jeszcze większą przejrzystością

Dla terminala obsługowego CEBIS z funkcją dotykową, dostępna jest teraz aplikacja ISOBUS UT (Universal Terminal). Oprócz widoku drogi i pola w terminalu, dostępny jest tym samym trzeci widok główny, do obsługi maszyn ISOBUS bez dodatkowego terminala w kabinie. Dzięki prostemu przypisywaniu priorytetów, możliwe jest również podłączenie kolejnej aplikacji ISOBUS UT. Pozwala to dostosować koncepcję obsługi do złożoności maszyny.

Nowy interfejs użytkownika jest bardziej przejrzysty, łatwiejszy i szybszy w obsłudze. Odnowiony ekran startowy terminala CEBIS dostarcza operatorowi wszystkich informacji na temat aktualnych ustawień oraz wyświetla informacje serwisowe i szczegóły dotyczące dołączanego narzędzia. Różne widoki pozwalają na więcej indywidualnych ustawień. Oczywiście, w każdej chwili możliwe jest przy tym przywrócenie ustawień podstawowych. Dzięki profilom użytkownika – „początkujący”, „normalny” i „ekspert”, CEBIS oferuje teraz każdemu operatorowi właściwy dla niego zakres ustawień. W CEBIS możliwe jest bezpośrednie wyświetlanie do dwóch obrazów kamery, na przykład w celu wykorzystania kamery cofania lub kamer zamontowanych na dołączanym narzędziu.

Operator w centrum uwagi

Kabina z 4-punktową amortyzacją i amortyzowana oś przednia PROACTIV wyznaczają już standardy w zakresie komfortu jazdy ciągników AXION i ARION. Nowy fotel Grammer Dual Motion, przyciemniana tylna szyba oraz odnowiony szyberdach dodatkowo zwiększają komfort operatora. Ponadto, dostępna jest teraz skórzana kierownica oraz nowe radio z zestawem głośnomówiącym i zewnętrznym mikrofonem zapewniającymi optymalną jakość transmisji głosu. Przyłącze sprężonego powietrza po prawej stronie maszyny oraz nowe reflektory robocze LED również są dostosowane do potrzeb operatora. zapewniając mu łatwą konserwację i lepszą widoczność w nocy.

Informacja prasowa CLAAS

SDF baner
Baner KWS

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.