Arbos, Aupax czy Lovol? Producent tłumaczy zamieszanie z nazwami

W ostatnich miesiącach i latach bardzo dużo działo się pod dachem Grupy Weichai Lovol stąd też pojawiła się konieczność wyjaśnienia kilku kwestii związanych z markami Arbos, Aupax czy Lovol.

baner kuhn

Lovol – Arbos – Aupax : nazewnictwo

Marka Lovol obecna jest na polskim rynku od około 10 lat i dystrybuowana za pośrednictwem sieci dealerów zorganizowanych przez firmę Elrol Bartosz Pszczółkowski. W przypadku tej linii maszyn zmiany były niewielkie, ponieważ wszystkie modele Lovol – zarówno dawniej, jak i obecnie – produkowane są w Chinach. Historycznie marka ta była kojarzona z ciągnikami o małych mocach. Dziś jednak sytuacja wygląda inaczej.

Przejdźmy teraz do marki Arbos, będącej włoskim odpowiednikiem Lovola, której sprzedaż skierowana była głównie na rynki europejskie. W Polsce Arbos jest dostępny od 2017 roku, a jego importerem od 8 lat pozostaje firma Korbanek.

Ciągnik Aupax, fot. mat. prasowe

Po przeniesieniu produkcji do Chin podjęto strategiczną decyzję o zmianie nazwy zielonej linii Arbos. Od końca 2024 roku będzie ona funkcjonować pod marką Aupax. W kwestii technicznej ciągniki Aupax zachowują dotychczasowy design, kolorystykę, układ w kabinie oraz dostępne opcje. Wprowadzone zmiany dotyczą najnowszych modeli, które przeszły ewolucję technologiczną. Przykładowo:

  • W modelach P4000 i P5000 zastosowano mocniejsze silniki.
  • Model P4000 otrzymał większą kabinę.
  • Model P5000 wyposażono w większy rozstaw kół.

Linia Aupax docelowo zastąpi markę Arbos. Dzięki mocnej pozycji i dobrej sprzedaży na polskim rynku firma Korbanek, jako jedna z pierwszych na świecie, otrzymała dwa egzemplarze ciągników Aupax o mocach 100 i 130 KM. Wyposażono je w nowe silniki Weichai o pojemności 4,6 l (wcześniej stosowano silniki Doosan 3,4 l).

Od 2025 roku polscy klienci będą mieli do wyboru dwie marki – Arbos i Aupax – dostępne w sieci Korbanek. Wkrótce marka Aupax zadebiutuje również na innych rynkach europejskich. Warto jednak pamiętać, że strategia sprzedaży i rozwój sieci będą różnić się w zależności od regionu. To, co sprawdza się w Polsce lub Serbii, niekoniecznie znajdzie zastosowanie we Francji czy Hiszpanii.

Jednym z kluczowych rynków dla Aupax będzie Rosja, gdzie planowane jest uruchomienie drugiej sieci sprzedaży. Podobne działania zostaną podjęte także w krajach Azji, Ameryki Południowej oraz oczywiście w pozostałych częściach Europy.

Baner Samasz

Lovol – Arbos – Aupax : wygląd

– Jeśli spojrzymy na pełną ofertę ciągników Grupy Weichai Lovol, zauważymy, że gama modeli jest bardzo szeroka. Na niektórych rynkach można spotkać ciągniki przypominające dawny wygląd Arbosa, lecz z oznaczeniem Lovol, co nie powinno nikogo dziwić, a w Australii można znaleźć modele pod marką Alfa, co wynika z regionalnych założeń rozwoju – komentuje Albert Ciszek, odpowiedzialny za rozwój sieci dealerów i sprzedaży w Polsce.

Ciągnik Lovol, fot. mat. prasowe

Jak już wspomniano, produkcja maszyn odbywa się w Chinach, w jednej głównej lokalizacji. W przeciwieństwie do innych globalnych producentów, którzy rozlokowali swoje fabryki w różnych strefach geograficznych, Weichai Lovol skupia całą produkcję w jednym miejscu. Inni gracze często projektują maszyny o odmiennym wyglądzie w zależności od regionu – np. inne modele powstają w fabrykach w Europie, a inne w Ameryce Południowej.

– Być może dlatego na pierwszy rzut oka oferta może wydawać się zbyt różnorodna, ale jest to ściśle powiązane z różnymi strategami dla poszczególnych regionów. Dla przykładu, ciągniki sprzedawane na rynki pozaeuropejskie, które spełniają niższe normy emisji spalin (np. poniżej Stage V), mają również odmienny design i parametry. Obecnie wiele z tych modeli jest niedostępnych w Polsce, jednak w niedalekiej przyszłości planujemy to zmienić i znacząco rozszerzyć ofertę maszyn o dużych mocach i nowoczesnym wyglądzie – wyjaśnia Albert Ciszek.

Grupa Weichai Lovol niedawno zaprezentowała trzy nowe modele ciągników kompaktowych, które wyróżniają się odmiennym designem i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. – Serie P1000, P2000 oraz F4000, mimo że są już znane na innych rynkach, oficjalnie zadebiutują w Europie w 2025 roku. Te serie to nowoczesne maszyny wyposażone w wysokiej jakości komponenty, które z pewnością przypadną do gustu każdemu użytkownikowi. Wokół nich będziemy rozwijać kolejne modele, w tym maszyny użytkowe oraz dedykowane dla sadownictwa – dodaje Albert Ciszek.

– Warto pamiętać, że w porównaniu z innymi globalnymi producentami, firma Weichai Lovol jest wciąż na etapie dynamicznego rozwoju sieci sprzedaży w Europie. Proces ten przebiega bardzo szybko i może być postrzegany jako wyjątkowo intensywny. To szybkie tempo jest naturalnym efektem ambitnych działań i długoterminowych planów firmy, która chce zostać jednym z głównych graczy na świecie – wyjaśnia Ciszek.

Podsumowanie

– Nasza strategia dotycząca marek Lovol i Aupax jest klarowna – zamierzamy niezależnie rozwijać obie linie produktowe. W niektórych obszarach będą się one wzajemnie uzupełniały, ale nie we wszystkich. W Polsce współpracujemy z dwoma silnymi i doświadczonymi importerami, którzy wspólnie z nami chcą wprowadzać na rynek nowe ciągniki, konkurencyjne cenowo wobec innych znanych marek – podsumowuje Albert Ciszek.

źródło: Weichai, Lovol

 

SDF baner
Baner KWS

1 KOMENTARZ

  1. Czyli dalej ..uj wie o co chodzi. Trochę ludzi skusiło się na arbuza, trochę na lovola, trochę na fotona a resztę będą próbowali omamić ałpaksem

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.