Minione kilka lat to gwałtowny rozwój technologii związanych z poszukiwaniem nowych rozwiązań w napędach pojazdów samochodowych. Sprawność silnika spalinowego stosowanego w układach napędowych czyli maszynach, samochodach, agregatach prądotwórczych, waha się w granicach 0,2-0,47 w zależności od rodzaju silnika.
Jest to maksymalna sprawność ogólna, która uzyskujemy przy minimalnym tarciu silnika i maksymalnej sprawności tłoków, w małym zakresie prędkości obrotowej. Średnia sprawność ogólna waha się, więc w granicach 0,15-0,2. Czyli obrazując, silnik spalający 7 l/100 km zużywa faktycznie tylko około 3 litrów paliwa, które jest zamieniane na moc. Reszta jest odprowadzona jako spaliny i ciepło. Istnieją jednak rozwiązania techniczne podnoszące w sposób wymierny sprawność ogólną. Przykładem jest układ AIR TEC, montowany nieinwazyjnie do wszystkich silników spalinowych.
Opisy zamontowanych instalacji, porcja niezbędnej teorii znajdzie się w kolejnych numerach WRP i na Wrp.pl
Chcesz wiedzieć więcej? Zadzwoń 0600 507 601