AgroXXL – 600 KM z napędem na osiem kół

0
1068

Na tegorocznej Agritechnice SAME DEUTZ-FAHR przedstawił AgroXXL SAME DEUTZ-FAHR – pierwszy model ciągnika o mocy 600 KM, który dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu napędu na osiem kół pozwala na przełożenie dużej mocy silnika na skuteczną siłę pociągową – jednak nie kosztem nadmiernej szerokości. Nowa koncepcja napędu przygotowana została specjalnie na rynki Europy Wschodniej i Wspólnoty Niepodległych Państw.

AgroXXL Deutz-Fahr przeszedł już z wynikiem pozytywnym różnorodne testy, jednak w ciągu najbliższych miesięcy zostanie poddany jeszcze wielu rygorystycznym próbom potwierdzającym jego wysoką jakość i spełnienie standardów osiągów wymaganych przez SDF, informuje producent.

Zmniejszony stopień zgniatania gruntu i zwrotność
AgroXXL posiada cztery napędzane osie oraz przegubowy układ kierowniczy. Obie pary osi są napędzane wałami pędnymi, a dla oszczędności paliwa i redukcji zużycia opon w czasie jazdy po drodze napęd tylnej pary osi może być elektronicznie rozłączany i podłączany. Wszystkie cztery osie są wyposażone w blokady dyferencjału w celu zapewnienia maksymalnej siły pociągowej w każdych warunkach.

System napędu na osiem kół, w zależności od typu założonych opon, przekłada się na przyczepność podobną lub nawet przewyższającą przyczepność traktora gąsienicowego, redukując przy tym stopień zgniatania gruntu i uszkodzeń gleby mimo wagi 19,5 tony i maksymalnej ładowności 32 t.

Układ sterowniczy tego traktora ma maksymalny kąt 40o, co pozwala na niewielki promień skrętu równy 5,50 m (wewnętrzny) i 8,75 m (zewnętrzny) – ścieranie części maszyny na nawrotach jest zredukowane do minimum, a pracujących w wąskich przesmykach ucieszy maksymalna szerokość AgroXXL równa 2,85 m.

Wszystkie cztery osie są wyposażone w hydrauliczne, chłodzone olejem, wielotarczowe hamulce z siłownikami wspomagającymi.

Ekonomiczna moc
Moc AgroXXL zapewnia 16-litrowy, wyposażony w intercooler silnik turbo-diesel Deutz V8 typu TCD 2015 V08 o mocy 600 KM. Do zalet tego silnika należy niska emisja hałasu, wysoki moment obrotowy równy 2800 Nm przy 1300-1500 obr./min, niskie zużycie paliwa i długie przerwy między terminami wymiany oleju.

Przekładnia Powershift
Silnik wyposażony jest w przekładnię powershift i oferuje 18 biegów jazdy do przodu oraz 6 biegów wstecznych. W głównym zakresie roboczym 5-13 km/h dostępnych jest 10 biegów zmienianych płynnie i gładko. W razie potrzeby dużego przyspieszenia dostępna jest funkcja Kick-Shift zapewniająca możliwość opuszczania biegów – maksymalna prędkość to 40 km/h, a skrzynia biegów jest również wyposażona w elektryczny hamulec postojowy.

System Load Sensing
System hydrauliczny AgroXXL wyposażony jest w system Loand Sensing i obejmuje cztery jednostki elektronicznego pomocniczego układu sterowniczego w standardzie, przy czym dwie dodatkowe są dostępne na życzenie. Wydatek oleju wynosi 170 l/min przy ciśnieniu roboczym 200 barów.

Trójpunktowy zaczep nie jest tu elementem designu – ta maszyna jest stworzona, aby ciągnąć. Oprzyrządowanie jest przyłączane do regulowanego sprzęgu. Do wyposażenia należy też automatyczny zaczep i zaczep kulkowy umożliwiający łatwe doczepianie i holowanie przyczep. Jednak najważniejszą cechą AgroXXL jest rampa ładownicza usytuowana z tyłu pojazdu, która może być wykorzystana do transportu zboża, nawozu, lub nawet dużego opryskiwacza o wadze do 12,5 tony.

Przestronnie i komfortowo
Kabina zapewnia operatorowi przestrzeń i komfort pracy. Wyposażona jest w dźwignię sterującą PowerCom, iMonitor, klimatyzację i ergonomiczny układ przełączników i sterowników umożliwiających bezstresową jazdę. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 1200 l ciągnik może pracować wiele godzin bez konieczność tankowania.

W celu zapewnienia jak najlepszych wyników podczas obsługiwania szerokich narzędzi, operator może skorzystać z możliwego do zainstalowania systemu nawigacji satelitarnej Deutz-Fahr AgroSky – precyzja, w zależności od systemu, mieści się w granicach +/- 2 cm.