Agroma S.A – niekorzystne kursy walut i spóźniony start sezonu, ale…

Agroma S.A., notowany na New Connect, jeden z największych polskich producentów i dystrybutorów urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikował wyniki finansowe po II kwartale 2012 r.

W drugim kwartale Agroma odczuła w wyniku finansowym wpływ niekorzystnych czynników makroekonomicznych. Spółka zanotowała 6,68 mln zł przychodów (o ok. 6 mln mniej niż rok wcześniej). Strata netto w drugim kwartale wyniosła ok. 240 tys. zł (w drugim kwartale 2011 spółka zanotowała ok. 800 tys. zł zysku).
Na dane kwartalne wpłynęły przede wszystkim niekorzystne kursy walut (dolara i euro) oraz spóźniony start sezonu, spowodowany niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Wpływ miały także zmiany zachodzące na rynku sprzedaży urządzeń ogrodowych.
Od pewnego czasu obserwujemy obniżenie popytu konsumenckiego, który jest szczególnie odczuwalny w kanale supermarketów. W naszej ocenie w niektórych marketach spadek sprzedaży urządzeń ogrodowych wyniósł nawet 50 procent” powiedział Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A.
Obserwując m.in. trudną sytuację płatniczą marketów, Agroma przewidziała spowolnienie w tym kanale i odpowiednio wcześniej zmniejszyła swoją w nim aktywność. “Świadomie nie zdecydowaliśmy się na podpisanie kilku kontraktów z dużymi sieciami, które w późniejszej realizacji spowodowałyby dodatkowe trudności m.in. w otrzymaniu płatności. Także marże, uzyskiwane przy tych kontraktach nie uzasadniałyby podjęcia ryzyka zwrotu ewentualnych nadwyżek towarów” dodał prezes Staszewski.
W opinii Agromy, w krótkiej perspektywie utrzyma się trudna sytuacja sieci marketów specjalistycznych, szczególnie w obliczu agresywnej konkurencji ze strony dyskontów spożywczych, aktywnie poszerzających ofertę przemysłową (takich jak np. Biedronka czy Lidl) oraz ostrej rywalizacji cenowej pomiędzy sieciami marketów budowlanych.
Dlatego w obecnym sezonie Agroma aktywnie rozwija działalność własnej sieci dealerskiej. W opinii spółki, sytuacja tego segmentu przedstawia się dużo lepiej i pozwala on liczyć na wzrosty przychodów w najbliższych sezonach. “Dealerzy notują wzrost sprzedaży, głównie dlatego, że ich grupa docelowa konsumentów jest mniej wrażliwa na niekorzystne otoczenie makroekonomiczne. Naszym celem jest, by pomimo przejściowego osłabienia koniunktury, dalej wzmacniać sieć dealerską m.in. poprzez poszerzenie gamy produktów pod marką Agroma, dostępnych wyłącznie u naszych dealerów. To zaprocentuje już w niedalekiej przyszłości, gdy nawet w okresie rynkowej niepewności, będziemy mogli pochwalić się stale rosnącą liczbą lojalnych klientów” podkreślił prezes Staszewski.

Agroma S.A. jest jedną z największych polskich firm handlowo-produkcyjnych, działających na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń. Od marca 2010 spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, na rynku New Connect.
Produkty Agromy są dostępne w około 600-et punktach sprzedaży (sklepy wielkopowierzchniowe, sieć dealerska, sprzedaż internetowa). W stałej ofercie firmy znajduje się kilkanaście tysięcy produktów oferowanych pod własną marką Agroma oraz światowych producentów (m.in. Sears/Craftsman, Briggs and Stratton/Simplicity).

Agroma S.A.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności