reklama
Baner zgrabiarki KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
Baner Basf Osiris desktop
reklama
Baner New Holland

AGCO Power z nowym ośmiolitrowym silnikiem. W których ciągnikach możemy go zobaczyć?

Firma AGCO Power, należąca do koncernu AGCO, prezentuje nowy silnik na Baumie i zapowiada, że już tej jesieni zobaczymy pod maską. Czyją? Tego jeszcze nie można zdradzić, ale lista potencjalnych kandydatów nie jest długa.

reklama
Baner Osadkowski
reklama
Baner Valtra

Core 80 dopełnia listę 6-cylindrowych silników AGCO

W końcu nowy silnik to propozycja, która póki co będzie domykać ofertę silników sześciocylindrowych od góry. Seria CORE liczy już sobie trzy jednostki; do zaprezentowanych jakiś czas temu szóstek: Core 50 (5 litrów) oraz Core 75 (7,5 litra) na Baumie dołączyła oficjalnie jednostka Core 80. Nowy silnik ma osiem litrów pojemności, sześć cylindrów w rzędzie i maksymalnie jest w stanie wygenerować 252 kW (342KM) przy 1500-1700 obr/min oraz 1680 Nm już od 1200-1400 obr/min.

Jak by nie patrzeć, jest to idealny motor do napędu maszyn korzystających z przekładni bezstopniowych takich jak Vario czy też zyskujących na popularności podobnych rozwiązań innych koncernów. Dlaczego wspominamy o Vario? Bowiem ciągniki grupy AGCO, a w szczególności Fendt, to chyba najbardziej naturalni kandydaci by to właśnie pod ich maskami zagościły silniki AGCO POWER, zwłaszcza że szykuje się zmiana w modelu 800, a to daje pole do popisu zarówno dla Core 75 jak i Core 80.

reklama
Baner Kioti

– 8-litrowy CORE 80 uzupełnia obecną rodzinę silników CORE i uzupełnia istniejącą 5-litrową CORE50 i 7,5-litrową CORE 75 w wyższej gamie mocy z wieloma innowacjami technologicznymi. Jesteśmy bardzo dumni z tego silnika – mówi Dyrektor ds. Inżynierii AGCO Power Kari Aaltonen.

reklama
Baner SumiAgro
reklama
Baner Bayer maj-2025-Rhapsody
reklama
baner MChale

Nowe wymagania, nowy silnik

Nowy silnik, tak jak i cała rodzina CORE, to odpowiedź na zmieniające się wymagania maszyn, a raczej stale zaostrzające się normy emisji spalin. Ledwo firmy przetrawiły normę Stage V, a za kulisami mówi się już o Stage VI. Jak by tego było mało, Komisja Europejska ma też swoje plany, by silniki stały się znacznie mniej podatne na modyfikacje, a klienci bardziej uzależnieni od serwisu. Dlatego też nie dziwi wysyp nowości silnikowych na Baumie.

Wracając do silnika AGCO, jednostka zgodnie z panującym trendem została pozbawiona układu EGR. Nie ma, do widzenia i już. Jest za to turbosprężarka o zmiennej geometrii, co może trochę dziwić biorąc pod uwagę, że ten element u konkurencji występuje coraz rzadziej. Choć trzeba by zadać pytanie, co w dłuższej perspektywie okaże się lepsze, wyrzucenie VGT i wstawienie dwóch przepustnic w dolot i wylot czy też pozostanie przy już sprawdzonej i opanowanej zmiennej geometrii.

Poza tym, naturalnie, przy tej mocy i pojemności mamy komplet pozostałych układów a więc DOC+DPF oraz układ SCR, póki co jeszcze z wtryskiem jednostopniowym. Jak przystało na rok 2025, Core 80 jest gotowy do pracy na HVO i GTL. Jak dowiedzieliśmy się podczas rozmów z przedstawicielami Agco Power, są oni bardzo zadowoleni z nowej jednostki. Udało się zredukować ilość użytych części o niemal 25%, a co za tym idzie silnik ma być jeszcze trwalszy i wydajniejszy.

reklama
baner MChale
reklama
baner SDF
reklama
Baner Agrosimex

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI