7 milionów kierowców poznało Škodę

0
1047

Łącznie 7 000 000 wyprodukowanych pojazdów, w tym prym wiodąca Fabia z wielkością 1 788 063 sztuk, to najnowszy wynik koncernu Škoda Auto. Dane liczone są od momentu fuzji z firmą Volkswagen w 1991 r. Pozostałe najlepiej sprzedające się modele to Felicia – 1 420 441 sztuk, Octavia Tour – 1 389 546 sztuk oraz Octavia z wielkością 900 535 sztuk.

Współpraca z Volkswagenem zaczęła się od produkcji modelu Favorit, który zastąpiła potem Škoda Felicia. Znaczące miejsce na rynku zdobyto dzięki nowej myśli technologicznej zawartej w modelu Octavia, jak uważają przedstawiciele koncernu. Kolejne prace nad modelem dały w ofercie samochody z nadwoziem kombi, liftback oraz w wersji sportowej RS i uterenowionej Octavia Scout.

Czeski koncern niezmiernie kojarzy się użytkownikom szos z modelem Fabia, który swój debiut miał na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1999 r. Rynek aut klasy średniej prezentuje od 2001 roku Škoda Superb, a model kompaktowy to Roomster. Podczas tegorocznego salonu samochodowego Geneva Motor Show koncern zadebiutował w klasie samochodów typu SUV modelem Škoda Yeti.

A że jest to samochód popularny i ceniony, niech świadczy nagroda Złotej Kierownicy 2008 przyznana Škodzie Superb przez niemiecki magazyn Bild am Sonntag”, modelowi wybranemu też Samochodem Roku 2009 w Czechach.

E.G./WRP
na podst. mat. Škoda Auto