fbpx

182,9 mln euro na promocję europejskich produktów rolno-spożywczych

182,9 mln euro zostanie przeznaczone w 2021 roku na promocję produktów rolno-spożywczych UE w UE i poza nią. Jak podkreśla Komisja Europejska, ten program działań w zakresie polityki promocyjnej kładzie szczególny nacisk na promowanie produktów i metod uprawy, które bardziej bezpośrednio wspierają cele Europejskiego Zielonego Ładu, stawiając na pierwszym miejscu produkty ekologiczne, owoce i warzywa oraz zrównoważone rolnictwo.

Samasz loteria - baner

Polityka UE w zakresie promocji produktów rolno-spożywczych ma na celu zwiększenie konkurencyjności sektora poprzez wykorzystanie rozwoju światowych rynków rolno-spożywczych i podnoszenie świadomości na temat wysokich standardów stosowanych w rolnictwie UE, w tym w zakresie jakości i zrównoważonego rozwoju. Nowe ramy polityki promocyjnej zostaną wprowadzone w przyszłym roku, jak przewidziano w strategii „Od pola do stołu”.

– Rolnictwo europejskie znajduje się na rozdrożu. Jej standardy w zakresie jakości i bezpieczeństwa są znane na całym świecie. Teraz należy bardziej skupić się na zrównoważonym rozwoju. Nasza polityka promocyjna wspiera producentów z UE w podnoszeniu świadomości na temat ich produktów w UE i poza nią. Będzie to teraz również kluczowe narzędzie w promowaniu zrównoważonego rolnictwa zgodnie z ambicjami Zielonego Ładu. Zrównoważone rolnictwo przyniosło korzyści producentom, zwiększając wartość ich produktów i konsumentom, którzy coraz częściej chcą żywności pozyskiwanej w sposób zrównoważony. Budżet polityki promocyjnej na 2021 rok odzwierciedla nasze rosnące ambicje, także w kontekście przyszłorocznego przeglądu naszych ram polityki promocyjnej. Musimy utrzymać taki budżet w następnych latach, aby zapewnić, że ta polityka będzie mogła nadal wspierać cele Zielonego Ładu – mówi Janusz Wojciechowski, unijny komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.

Jak się dowiedzieliśmy, prawie połowa budżetu (86 mln euro) zostanie przeznaczona na kampanie bardziej bezpośrednio zgodne z ambicjami Europejskiego Zielonego Ładu, w szczególności ze strategią „od pola do stołu”. Obejmuje to informowanie konsumentów w UE i na świecie o rolnictwie ekologicznym, zrównoważonym rolnictwie UE oraz roli sektora rolno-spożywczego w działaniach na rzecz klimatu i środowiska.

Wybrane kampanie będą miały na celu podniesienie świadomości na temat tych rodzajów rolnictwa i zwiększenie rozpoznawalności oznakowania ekologicznego. Ponadto w UE będą finansowane kampanie promujące zdrowe odżywianie i zbilansowaną dietę poprzez zwiększenie spożycia świeżych owoców i warzyw.

Kampanie skupią się również na podkreśleniu wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości, a także różnorodności i tradycyjnych aspektów unijnych produktów rolno-spożywczych. Obejmuje to promowanie unijnych systemów jakości, takich jak oznaczenia geograficzne, w UE.

Wreszcie, jeśli chodzi o kampanie poza UE, priorytety są ustalane na rynkach o dużym potencjale wzrostu, takich jak Japonia, Korea Południowa, Kanada i Meksyk. Komisja Europejska oczekuje się, że wybrane kampanie zwiększą konkurencyjność i konsumpcję unijnych produktów rolno-spożywczych, poprawią ich widoczność i udział w rynku w tych krajach docelowych.

Do ubiegania się o finansowanie i składania wniosków kwalifikuje się wiele podmiotów, takich jak organizacje branżowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne. Projekty będą oceniane pod kątem klimatycznych i środowiskowych celów WPR, Europejskiego Zielonego Ładu i strategii „od pola do stołu”, w szczególności w odniesieniu do zrównoważenia produkcji i konsumpcji. Zaproszenie do składania wniosków zostanie opublikowane na stronie internetowej KE na początku 2021 roku.

Baner SDF
Baner webinarium konopie

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.