15 lat w Polsce i plany GRENE na 2012 rok

Koniec roku to jak zwykle czas podsumowań. Mijający właśnie rok jest dla nas szczególny głównie ze względu na to, że jest to piętnasty rok aktywnej obecności firmy Grene na polskim rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa. Idziemy dalej, naprzód, patrząc odważnie w przyszłość, ale jednocześnie pamiętając o początkach, korzeniach i historii – budując w ten sposób własną tożsamość i wartości.

Początki
Na początku w Polsce była AGROMA, jedna z najstarszych, najlepiej rozpoznawalnych wśród rolników marek, której historia sięga roku 1950. Na początku w Danii było GRENE, znany hurtownik części zamiennych, działający sprawnie na rynku od 1915 roku.
GRENE podjęło decyzję o ekspansji na rynki Europy Środkowej i Wschodniej. Wybór padł na Polskę – rozwijający się rynek perspektyw i nadziei. Plan inwestycji polegał na wykupieniu udziałów dobrze prosperujących przedsiębiorstw o podobnym – rolniczym profilu. Wybór padł na AGROMĘ – firmę o ugruntowanej pozycji i grupie lojalnych klientów.
Agroma i Grene połączyły swe siły. Doświadczenie i wiedza pracowników Agromy oraz know-how zagranicznego inwestora Grene – miały być gwarancją sukcesu.
Dziś, po latach od tamtych wydarzeń możemy ocenić, że założenia zostały zrealizowane, a sukces osiągnięty. Wymagało to jednak i wciąż wymaga nieustannie ciężkiej pracy, odważnych decyzji i radykalnych posunięć.
Od 1996 roku Grene pracowało nad wykupieniem Agromy Konin, Bydgoszcz i Leszno. W 1999 roku dokonano fuzji z trzema wymienionymi firmami, przejmując tym samym należący do nich majątek w postaci sieci sprzedaży, nieruchomości, pracowników i klientów. 10 lat później w 2009 roku podobna sytuacja miała miejsce z Agromą Głubczyce i Opole. W międzyczasie w 2003 roku, w centrum Polski w Modle Królewskiej, powstał nowoczesny magazyn, pełniący funkcję centrum logistycznego Grene. W latach 2006 – 2008 Grene skupiło swe działania na intensywnym rozwoju sieci sprzedaży detalicznej rozbudowując ją w tym okresie o blisko 30 nowych sklepów.

GRENE dzisiaj
Podsumowując najważniejsze dokonania Grene w ciągu 15 lat działalności na polskim rynku należy wymienić:
•magazyn o powierzchni 15.000 m2 i plany jego dalszej rozbudowy,
•sieć 87 detalicznych sklepów rolniczo-technicznych i szerokie grono odbiorców indywidualnych na terenie całego kraju,
•grupę około 1000 odbiorców hurtowych – w tym około 100 największych klientów nazywanych wg obrotu Partnerami GOLD, SILVER i STANDARD,
•niewątpliwym kapitałem Grene jest również grono blisko 500 pracowników – specjalistów i fachowców w dziedzinie rolnictwa i nie tylko,
•Grene to bogata oferta części do maszyn rolniczych, ale również rozwijanego przez lata asortymentu dla warsztatu i ogrodu, hydrauliki siłowej, zootechniki, odzieży roboczej, zabawek i jeździectwa,
•Grene jest także właścicielem AGERPOL – spółki o profilu rolniczym działającej na terenie województwa małopolskiego, jak również właścicielem spółki GRENE LITWA – obsługującej rynek Litwy, Łotwy i Estonii.
Nadchodzące zmiany
PODZIAŁ SPÓŁKI – U progu nowego pięciolecia, przed Grene znów trudne, strategiczne decyzje. Zadecydowano o podziale firmy na dwie dywizje: hurt i detal. Firma z początkiem nowego roku działać będzie jako dwa oddzielne podmioty: Grene Sp. z o.o. obejmie sprzedaż detaliczną – tym samym całą sieć sklepów rolniczo-technicznych, natomiast nowa spółka o nazwie Grene Dystrybucja Sp. z o.o. – zajmie się obsługą kanału hurtowego, a więc klientami-firmami dealerskimi.
Co przyniesie podział – pokaże czas, na razie wśród wielu argumentów za nim przemawiających znajdziemy m.in. zwiększenie mobilności biznesowej, aliansowej i inwestycyjnej, innymi słowy próbę dostosowania firmy do zmieniających się realiów biznesowych, a także próbę przygotowania na to co przyniesie rynek w przyszłości. Siedzibą obu firm będzie nadal Modła Królewska.
FRANCZYZA – W 2012 roku rozwój sieci sklepów rolniczo-technicznych przyjmie inną formę niż dotychczas (tylko sklepy własne). GRENE zdecydowało się na uruchomienie systemu franczyzowego, umożliwiającego obecnym partnerom handlowym jak i zupełnie nowym klientom biznesowym – otwarcie sklepu z logo GRENE według koncepcji wypracowanej podczas rozwoju własnej sieci (www.franczyza-grene.pl).
OFERTA – Aktualizacja oferty i odświeżenie wszystkich katalogów jest jednym z głównych celów marketingowych na przyszły rok. Ostatnie dwa lata poświęcone były na inwestycje i działania związane z wdrożeniem centralnej bazy informacji o produktach z oferty. Dzięki temu publikacja wybranych produktów w takich miejscach jak np. katalogi, foldery czy sklepy internetowe będzie możliwa z jednego miejsca, w elastyczny i ekspresowy sposób. Wiąże się to również z wprowadzeniem nowoczesnej platformy do sprzedaży przez Internet.
MAGAZYN – Rok 2012 to także plany ogromnych inwestycji w rozbudowę Magazynu Centralnego. Aby stawić czoła wyzwaniom, jakie stoją przed procesami logistycznymi, nastąpi rozbudowa i optymalizacja strefy kompletacji i wysyłki. Kolejne modyfikacje pozwolą na reorganizację przestrzeni biurowych oraz salek szkoleniowych i konferencyjnych. Zmiany są niezbędne, aby dostosować infrastrukturę magazynu i biur – do zmian strukturalnych jakie dokonują się w firmie. Wszystkie zaplanowane na przyszły rok zmiany mają na celu dalszy rozwój, zdobywanie coraz większego udziału w rynku oraz oddalanie się od konkurencji.
Pomimo zapowiadanego przez media nadchodzącego w przyszłym roku kryzysu, firma patrzy optymistycznie w przyszłość zamierzając utrzymać wzrost sprzedaży i kontynuować inwestycje w rozwój.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności