Polski drób w Abu Dhabi

Na początku grudnia br. delegacja ekspertów Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej i producentów drobiu z Polski wzięła udział w jednych z najważniejszych targów spożywczych w regionie Zatoki Perskiej – SIAL Middle East w Abu Dhabi. Wydarzenie ma ogromny wpływ na rozwijanie pozytywnych stosunków z potencjalnymi odbiorcami mięsa drobiowego i jego promocji na Bliskim Wschodzie.

SIAL Middle East to obecnie najszybciej rozwijające się wydarzenie targowe branży spożywczej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Targi te stanowią miejsce spotkań dostawców żywności z całego świata z odbiorcami pochodzącymi przede wszystkim z krajów Zatoki Perskiej, dając szansę promocji i zwiększenia rozpoznawalności europejskiego drobiu wśród potencjalnych klientów, zbudowania relacji i wymiany doświadczeń z partnerami zainteresowanymi współpracą handlową.

W dniu poprzedzającym targi odbyło się specjalne seminarium skierowane do przedstawicieli biznesu Zjednoczonych Emiratów Arabskich – importerów, dystrybutorów i przetwórców drobiu. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpienia Sebastiana Stępnickiego, kierownika Wydziału Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Abu Dhabi. W swoim przemówieniu Pan Radca zwrócił szczególną uwagę na wieloletnią tradycję hodowli drobiu w Polsce i rosnącą światową popularność polskiego drobiu, cenionego za jakość, smak i szeroką, przystępną ceowo ofertę, wysyłanego już do ponad 80 krajów na świecie. Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej Łukasz Dominiak w wygłoszonej w Abu Dhabi prezentacji podkreślił jak znaczącą rolę odgrywają kraje Zatoki Perskiej w strukturze eksportu drobiu z Europy i jak znaczący potencjał reprezentuje w tym zakresie Polska. Prezentacja dr Aleksandry Porady, Lekarza Weterynarii i eksperta Programu, skoncentrowana była na informacjach dotyczących zabezpieczenia wysokiej jakości produkcji drobiarskiej i bezpieczeństwa zdrowotnego drobiu w Europie. Pani Doktor podkreśliła znaczenie systemów jakości, w tym systemu Quality Assurance for Food Products (QAFP) dla zapewnienia nie tylko bezpieczeństwa, ale także odpowiednich walorów smakowych i struktury mięsa drobiowego. w tym systemu Quality Assurance for Food Products (QAFP) dla zapewnienia nie tylko bezpieczeństwa, ale także odpowiednich walorów smakowych i struktury mięsa drobiowego.

W czasie 3 dni targowych: 5-7 grudnia br. reprezentanci producentów oraz eksperci programu odbyli szereg spotkań o charakterze biznesowym z potencjalnymi lokalnymi odbiorcami drobiu, w tym mięsa produkowanego w systemie jakości QAFP. Goście mieli okazję wziąć udział w pokazach kulinarnych i degustacji dań przygotowanych w europejski sposób przez znakomitych kucharzy pod przewodnictwem szefa kuchni Artura Moroza.

Źródło: KRD