Unikalna koncepcja wyróżniona prestiżową nagrodą

0
7836

Podczas francuskich międzynarodowych targów maszyn rolniczych, marka Case IH zdobyła w programie nagród SIMA srebrny medal za innowacyjność, będący wyrazem uznania dla potencjału autonomicznego pojazdu koncepcyjnego (ang. Autonomous Concept Vehicle, ACV) – ciągnika Case IH Magnum CVX w wersji bezzałogowej, stanowiącego postępowe rozwiązanie technologiczne dla rolnictwa. Ta innowacyjna technologia po raz pierwszy została pokazana na targach Farm Progress Show 2016 w Stanach Zjednoczonych.

W konkursie mogą brać udział wszyscy wystawcy, a nagroda za innowacyjność targów SIMA jest wyróżnieniem za unowocześnienia w konstrukcji i funkcjach maszyn, oferujących znaczące korzyści ich użytkownikom. Srebrny medal dla Case IH ACV jest wyrazem uznania dla wartości, jaką niesie ze sobą odciążenie operatora w wykonywaniu monotonnych prac na polu, pozwalające na bardziej skuteczne wykorzystanie siły roboczej oraz stanowiące następny krok w dziedzinie efektywności rolnictwa precyzyjnego.

Potrzeba tej technologii istnieje, ponieważ w sezonie, w niektórych częściach świata, znalezienie wykwalifikowanej siły roboczej do pracy przez długie godziny jest coraz trudniejsze .Koncepcja ta ilustruje zaangażowanie naszych inżynierów w poszukiwanie dobrego rozwiązania, a wraz z jego rozwojem obserwujemy stopniową integrację elementów tej technologii z istniejącym sprzętem. Rolnictwo precyzyjne i automatyzacja maszyn nabierają większego niż kiedykolwiek znaczenia, ponieważ zaspokajają zapotrzebowanie na rolnictwo bardziej wydajne, ekonomiczne i przyjazne dla środowiska, jakkolwiek w kluczowych okresach roku długie godziny pracy na polu pozostają nadal koniecznością, zwłaszcza w czasie zbioru upraw lub zasiewów – mówi Dan Stuart z Case IH.

Efektem pięcioletnich prac rozwojowych jest pojazd ACV, który pomaga sprostać temu wyzwaniu dzięki zdolności do osiągania możliwie najlepszych wyników przy danych warunkach glebowych i klimatycznych, jednocześnie minimalizując konieczność pracy w mało dogodnych godzinach.

Choć automatyczny układ kierowniczy i telemetryczny są już dostępne w dzisiejszych ciągnikach, technologia autonomiczna stanowi znaczący krok naprzód. Autonomiczny ciągnik koncepcyjny oparty na istniejącym konwencjonalnym ciągniku z silnikiem o dużej mocy Case IH Magnum, wykorzystujący system prowadzenia AccuGuide wspierany przez sygnały sieci RTK+ GPS Case IH zapewniające prowadzenie z bardzo dużą dokładnością, został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwiał całkowicie zdalne monitorowanie i sterowanie z natychmiastowym zapisywaniem i transmisją danych z pola. Magnum CVX został wybrany jako podstawa projektu ciągnika ACV ze względu na rodzaj zastosowań, w których jest wykorzystywany, przede wszystkim takich jak sadzenie oraz pierwsze i powtórne prace polowe – wyjaśnia Stuart.

Te duże ciągniki często wykorzystywane są do ciągnięcia z dużą prędkością szerokich siewników, co wymaga wykwalifikowanej obsługi i długich godzin pracy, aby w jak największym stopniu wykorzystać tzw. okna pogodowe. Dzięki obsłudze autonomicznej mniejszy nacisk kładziony jest na pracę w tych oknach, przy jednoczesnym maksymalnym ich wykorzystaniu. Pojazdy ACV można bezproblemowo zintegrować z istniejącymi flotami, a oprócz technologii bezzałogowej oferują one standardowy silnik, skrzynię biegów, podwozie i możliwości współpracy z zaczepem/WOM-em/złączami hydraulicznymi.

Źródło: Case