Polska Rada Winiarstwa bez AMBRY

1 grudnia AMBRA S.A. zrezygnowała z członkostwa w Polskiej Radzie Winiarstwa. W ocenie AMBRA obecne działania PRW nie reprezentują interesu polskiego winiarstwa, stoją w sprzeczności z jego misją i wprowadzają konsumentów w błąd.

Misją społeczną organizacji branżowej powinno być łączenie interesów producentów i konsumentów oraz stanie na straży najwyższej, jakości produktów. Wbrew temu jak zaznacza AMBRA S.A. Polska Rada Winiarstwa stała się podmiotem realizującym partykularne interesy wybranych członków.

Jak udało się nam dowiedzieć AMBRA S.A. składała Polskiej Radzie Winiarstwa propozycje projektów mających na celu podwyższenie standardów jakościowych, zapewniających realizację misji branżowej i obronę interesów konsumentów wina w Polsce. Projekty te dotyczyły m.in. produktów pochodzenia naturalnego, przeciwdziałania zafałszowaniom produktów winiarskich. Spółka przypominała też o konieczności sprawowania przez PRW funkcji samoregulacyjnych. Zamiast tego Polska Rada Winiarstwa pod hasłem obrony win owocowych zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów – napojów fermentowanych sztucznie aromatyzowanych i wzmacnianych spirytusem.

– Organizacja, która w swoich założeniach miała przyczyniać się do „podnoszenia jakości wyrobów winiarskich oraz doskonalenia kwalifikacji zawodowych i integracji pracowników branży winiarskiej”, w rzeczywistości nie była w stanie wypracować jednolitych stanowisk branży, godząc się na rozwiązania pośrednie degradujące jakość produktów oferowanych polskim konsumentom. Dowodem na to mogą być ostatnie działania i wypowiedzi Polskiej Rady Winiarstwa na temat sporów wybranych jej członków dotyczących postępowań akcyzowych w sprawie ww. napojów fermentowanych – informuje Biuro Prasowe AMBRA S.A.

W ocenie AMBRA działania Polskiej Rady Winiarstwa stoją w sprzeczności z interesem winiarstwa i interesem konsumenta, i niejednokrotnie miały charakter wprowadzania w błąd opinii publicznej, co w przypadku takiej organizacji uznajemy za rzecz niedopuszczalną.

AMBRA  zamierza rozwijać polską kulturę winiarstwa, wspierając działania na rzecz naturalnej produkcji win owocowych i cydru, współpracując ze Stowarzyszeniem Importerów i Dystrybutorów Wina oraz angażując się w rozwój polskiego winiarstwa gronowego w powiązaniu z produkcją regionalną.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.
Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności